Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Πρέπει κάτι να προσέχουμε;

Σήμερα στο σχολείο μας μίλησε για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, στην Α΄ Γυμνασίου, ο συνάδελφος Αντώνης Παπαλεωνίδας που δουλεύει στη Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης στο τμήμα της ψηφιακής υποστήριξης των σχολείων και πραγματικά ήταν εξαιρετικά χρήσιμα όσα είπε. Οι μαθητές άκουσαν με πολύ προσοχή  κι αξίζει να σημειωθεί ότι για 2 ώρες δεν ζήτησε κανείς να βγει για διάλλειμα. Εκτός το ότι ήταν πολύ ενδιαφέροντα όσα είπε είχε και ένα πολύ ωραίο τρόπο επικοινωνίας με τους μαθητές που νομίζω τους μάγεψε.
Επειδή δεν συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου θεωρώ ότι είναι καλό ν' ανοίξουμε εδώ μια συζήτηση για την συμμετοχή μας σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα να πούμε τι πρέπει να προσέχουμε όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο.

Για να βοηθήσω τη συζήτηση θέτω κάποια ερωτήματα που μπορούν ν' απαντήσουν όσοι συμμετείχαν αλλά και όσοι δεν ήταν στη συνάντηση.

1. Αν αναρτήσω τη φωτογραφία μου σε μία τέτοια ιστοσελίδα (π.χ. Facebook) ποιός  έχει τα πνευματικά δικαιώματα; Δηλαδή είναι νόμιμο και υπάρχει περίπτωση να την δω μετά σε μια γιγαντοαφίσα σε κάποια διαφήμιση χωρίς καν να ρωτηθώ;

2. Μπορώ να αναρτήσω φωτογραφίες άλλων ανθρώπων χωρίς να έχω τη συγκατάθεσή τους; Αν το κάνω χωρίς άδεια μπορεί κάποιος να με μηνύσει;

3. Η ιστοσελίδα μου είναι προσωπικός μου χώρος ή δημόσιος;

4. Αν εγώ (ο Α) έχω φίλο τον Β και κείνος τον Γ μπορεί ο Γ να μπει στη δική μου σελίδα;

5. Μπορώ να έχω στην ιστοσελίδα μου υβριστικά σχόλια για έναν άνθρωπο;

6. Τι πρέπει να προσέχω στο προφίλ μου; Και γιατί;

Αυτά προς το παρόν.
Καταθέστε τις απόψεις σας και ρωτήστε ότι άλλο θέλετε. Υποσχέθηκε ο κ. Παπαλεωνίδας να απαντήσει και να μας λύσει οποιαδήποτε απορία.

2 σχόλια:

Sevil Ali είπε...

Είναι γεγονός ότι το Internet είναι εργαλείο που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για πάρα πολλές δραστηριότητες και αποτελεί επίσης μεγάλη πηγή πληροφοριών. Είναι βασικό όμως να γνωρίζουμε και κάποιες λεπτομέρεις, όπως είναι οι έμμεσοι κίνδυνοι που κρύβονται, τους οποίους συχνά αγνοούμε.
Έτσι, είναι πολύ σημαντικά και πολύ εύστοχα όλα αυτά που μας είπε ο Κ. Παπαλεωνίδας στη χθεσινή συνάντηση. Δυστυχώς, όταν δημοσιεύουμε στοιχεία και φωτογραφίες μας για να τα μοιραστούμε με ανθρώπους που αγαπάμε, κανένας δεν μας εξασφαλίζει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν για κάποιον άλλο σκοπό χωρίς να το γνωρίζουμε εμείς.
Το να γνωρίζουμε τι κάνουμε και ποια μπορεί να είναι τα αποτελέσματα των ενεργειών μας είναι πολύ σημαντικό. Γι' αυτό λοιπόν αξίζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ ο Κ. Παπαλεωνίδας και οι συνεργάτες του, που ξεκίνησαν μια τέτοια ενημέρωση στα σχολεία!!!

Ανώνυμος είπε...

Είναι γεγονός το ότι όλα τα παιδιά σήμερα έχουν facebook...μικρά και μεγάλα.
Στην ενημέρωση που μας έκανε ο κύριος Αντώνης στο σχολείο,μας είπε πως αμέσως μόλις ανεβάζω μια φωτογραφία μου στο facebook ,ανήκει δικαιωματικά και στους κατασκευαστές του facebook.Ακόμη και αν διαγράψω τις φωτογραφίες μου,αυτές συνεχίζουν να υπάρχουν στα αρχεία του facebook.
Μια κοπέλα η οποία είχε ανεβάσει μια φωτογραφία της στο facebook, την είδε αργότερα σε αφίσες που διαφήμιζαν τα ρούχα της benetton.Η κοπέλα αυτή δεν ήξερε καν πως μια φωτογραφία της χρησιμοποιήθηκε για διαφήμιση καθώς κανείς δεν την ρώτησε.
Επίσης, μπορώ να ανεβάσω και φωτογραφίες άλλων ανθρώπων άλλα άμα τις ανεβάσω χωρίς τη συγκατάθεσή τους,μπορούν και να με μυνήσουν.
Στη δικιά μου σελίδα στο facebook μπορούν να μπουν όλοι και να την δουν .Επίσης αν εγώ έχω ανεβάσει φωτογραφίες μου και έρθει ένας φίλος μου και σχολιάσει σε μία από αυτές,τότε αυτόματα και όλοι οι υπόλοιποι φίλοι του φίλου μου (ανεξάρτητα άμα τους έχω εγώ φίλους) μπορούν να δουν τις φωτογραφίες μου.
Βλέπουμε λοιπόν πως το facebook δεν είναι καθόλου ασφαλές.Παρ'όλα αυτά,σχεδόν όλα τα παιδιά το προτιμούν...