Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2009

Πώς συνεργαζόμαστε;

Η συνεργατική μάθηση βρίσκεται στο κέντρο των σύγχρονων απόψεων για τη μάθηση, γι αυτό άλλωστε αποτελούν το βασικό κορμό των νέων αναλυτικών προγραμμάτων


Πόσο εύκολη όμως είναι η συνεργασία μεταξύ των μαθητών;

Ας παρακολουθήσουμε δύο διαλόγους (περισσότερα για τη συνεργατική μάθηση αλλά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά θέματα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Πήλιουρα Παναγιώτη)

Διάλογος 1: Η Μαρία, ο Νίκος, ο Θανάσης και η Τασία κάνουν στην ομάδα τους ένα πείραμα για τον ηλεκτρισμό στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος

1. Μαρία: Αυτό μπορεί να πάει εδώ.
2. Νίκος: Τι λες βρε; Είπε ο κύριος ότι αυτό, πρέπει να πάει εδώ πάνω. Αυτό, να πάει εδώ.
3. Θανάσης: Πάει, μέσα, αυτό εδώ το πραγματάκι, ρε άσχετε!
4. Νίκος: Ε, ναι!
5. Θανάσης: Είσαι βλάκας!
6. Τασία: Εσύ είπες να το βάλουμε εδώ πέρα;
7. Νίκος: Ναι, θα περάσει από κάτω το καλώδιο...
8. Τασία: Απ’ το ξύλο;
9. Μαρία: Τι μας λες τώρα;
10. Τασία: Κύριε, εξηγήστε εδώ πέρα.


Διάλογος 2: Η Άννα, η Κική, ο Γιώργος και ο Κώστας ζωγραφίζουν καλώδια και μπαταρίες στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος

1. Δάσκαλος: Πρέπει να ζωγραφίσετε με το μολύβι σας, καλώδια… Πρώτα το συζητάτε και μετά το ζωγραφίζετε.
2. Άννα: Περιμένετε λίγο.
3. Γιώργος: Το συζητάμε πρώτα.
4. Κική: Έκανα λάθος. Ναι, ένα λεπτό να το σβήσω.
5. Γιώργος: Εγώ πιστεύω, αφού αυτό το καλώδιο…
6. Άννα: Λοιπόν;
7. Γιώργος: Κάτσε λίγο. Αυτό το καλώδιο, πρέπει να πάει εδώ. Και το άλλο να πάει εκεί.
8. Άννα: Αυτά τα δύο εδώ που λες, να ακουμπάνε εδώ πέρα.
9. Κική: Συμφωνώ μαζί σου, αυτό λέω κι εγώ.
10. Γιώργος: Κι εγώ συμφωνώ μαζί σας.
11. Κώστας: Μπορούμε τώρα να το ζωγραφίσουμε

Πως χαρακτηρίζετε τον κάθε ένα διάλογο;
Ποιά μέλη λειτουργούν θετικά και εποικοδομητικά στην ομάδα και ποια όχι;

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στην πρωτη ομαδα τα παιδια φαινεται οτι δεν μπορουν να συνεργαστουν μεταξυ τος ενω στην δευτερη ομαδα τα παιδια συζητουν,λενε τις αποψεις τους και αποφασιζουν ολα μαζι τι θα κανουν.Εμενα προσωπικα οι ομαδικες εργασιες μου αρεσουν παρα πολυ αρκει να μην μαλωνουμε και διαφωνουμε συνεχεια.Θα μου αρεσε παρα πολυ στην ταξη μου να ημασταν χωρισμενοι σε ομαδες και να αλλαζαμε ομαδες συχνα ετσι ωστε να μαθουμε να συνεργαζομαστε με ολους!!! Κ.Φακουδη συγχαρητηρια για το ιστολογιο που φτιαξατε!!!Μου αρεσει παρα πολυ και μπαινω καθε μερα:)
ΑΑΑ...και κατι ακομα...Σας παρακαλω αν μπορειτε να μου εξηγησετε πως να γινω μελος στο ιστολογιο.Διαβασα τις οδηγιες και απο οτι καταλαβα χρειαζεσαι e-mail αλλα δεν εχω e-mail... ΚΑΚΑΛΗ ΟΛΓΑ Α1

Βαγγέλης Φακούδης είπε...

Χαίρομαι πραγματικά πολύ Όλγα που σου αρέσει το ιστολόγιο. Το ζητούμενο φέτος είναι να συμετέχουν όσο το δυνατό περισσότεροι μαθητές αλλά και καθηγητές.
Φέτος θα δουλέψουμε σε ομάδες στα Μαθηματικά και τη Γεωγραφία οπότε θα ασχοληθούμε αρκετά για το τι σημαίνει συνεργάζομαι.

Για το πως θα γίνεις συγγραφέας του ιστολογίου θα κάνω σχετική ανάρτηση για να τη δουν όλα τα παιδιά.
Καλή ξεκούραση

Ανώνυμος είπε...

Στην πρώτη ομάδα τα παιδια συνεργάζονται και ακουν τις γνώμες όλων των παιδιών της ομάδας... Προσπαθούν όλα μαζί να βρούν την λύση της εργασίας όμως στο τέλος δεν τα καταφέρνουν και ζητούν την βοήθεια του καθηγητή... Δεν έχει τοσο πολύ σημασία που δεν βρήκαν την λύση αλλα που προσπάθησαν να συνεργαστούν... Μια ομάδα για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται συνεργασία... Αντιθέτος στην δεύτερη ομάδα τα παιδιά δεν ακούν τις γνώμες των άλλων και κάνουν αυτό που νομίζει ο καθένας οτι είναι σωστό... Ζωή Γκόστια Α1

Ανώνυμος είπε...

Στον πρώτο διάλογο τα παιδιά διαφωνούν, δεν μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους και ξεσπάει καυγάς. Στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει διαφωνία και η άσκηση λύνεται γρήγορα . Κατά τη γνώμη μου δεν είναι ωραίο να λογομαχούν οι μαθητές για τη λύση της άσκησης. Μα αν δεν υπήρχαν οι διαφωνίες στη ζωή μας τότε όλα θα ήταν βαρετά και ξενέρωτα. Δεν θα υπήρχαν διαφορετικές απόψεις και όλος ο κόσμος θα ήταν μια ατελείωτη αντιγραφή. Δεν συμφωνείτε; ΜΑΡΙΑ ΤΙΑΚΑ Α1

Βαγγέλης Φακούδης είπε...

Εγώ Μαρία θα συμφωνήσω στο τελευταίο που λες. Ότι δηλαδή η κοινωνία έχει ανάγκη τις διαφορετικές απόψεις και ότι η ομοιομορφία είναι ισοπέδωση, είναι φασισμός. Το θέμα όμως είναι πόσο σεβόμαστε τις διαφορετικές απόψεις είτε στο πλαίσιο διαπροσωπικών σχέσεων είτε στα πλαίσια της (οποιασδήποτε)ομάδας. Πώς διαχειριζόμαστε τις διαφωνίες μας; Επειρηματολογούμε ή βρίζουμε; Ακούμε πραγματικά τον άλλον ή βουλώνουμε τ' αυτιά μας; Σεβόμαστε την άποψη του άλλου ή προσπαθούμε να επιβάλουμε τη δική μας άποψη ανάλογα με την ισχύ που έχουμε κάθε φορά στην ομάδα;
Για την ανάλυση των διαλόγων των ομάδων και ποια ομάδα λειτουργεί καλύτερα θα το συζητήσουμε μέσα στην τάξη. Μέχρι τότε ας καταθέσουν όσοι θέλουν τις απόψεις τους και σίγουρα δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές.